27/01/2015 Societat
La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, a l'espai 'L'Entrevista' de Ràdio Palamós.
La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca de Palamós i Sant Joan demana que l'Ajuntament elabori un cens per fer complir la moció per sancionar els habitatges desocupats. El pròxim mes de febrer farà un any que el Ple municipal va aprovar una moció en aquest sentit. El text plantejava sancionar els propietaris, preferentment entitats bancàries, que mantinguin pisos desocupats de forma permanent. Per altra banda, la PAH ha volgut deixar clar el seu rebuig a l'ocupació de pisos de particulars.
En referència a aquesta qüestió, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca aclareix que la ocupació del bloc de pisos de Sant Antoni de Calonge mai ha tingut cap vinculació amb la plataforma. Aquest col·lectiu es va interessar, en el seu moment, per la situació d'aquestes persones que van assistir a una de les assemblees setmanals de la PAH, per assesorament. En tot cas, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca creu que el cas de Sant Antoni és un exemple més de la necessitat de resoldre el problema de la manca d'habitatge. Per això reclamen als ajuntaments que facin censos dels pisos desocupats que pertanyen a entitats bancàries o empreses i que, si els mantenen buits de forma permanent, se'ls sancioni a fi de promoure l'ampliació del parc d'habitatges de lloguer social. Idoia Landa és una de les portaveus de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca de Palamós i Sant Joan.
Palamós va aprovar el mes de febrer de l'any passat una moció adreçada a que els habitatges buits, començant pels que siguin propietat de bancs o grans empreses, es posin a disposició de la ciutadania que els necessiti, en règim de lloguer social. Un cop determinat el cens de vivendes buides, l'Ajuntament demanaria la seva cessió. Si no hi hagués resposta positiva i els pisos es mantinguessin desocupats sense justificació, l'administració local iniciaria un expedient que podria derivar en sancions econòmiques. La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca no entén la demora en l'elaboració d'aquests censos i la imposició de sancions. Critica, a més, l'Ajuntament de Calonge perquè no ha aprovat una moció en aquest sentit tot i tenir nombrosos habitatges d'entitats bancàries al seu municipi. La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca celebra a les vuit d'aquest vespre, com cada dimarts, la seva assemblea setmanal al local social de la plaça Mossèn Gumersind, a Sant Joan. Són trobades obertes i hi poden anar persones que s'estiguin trobant amb problemes per a conservar la seva vivenda, o simplement gent que vulgui col·laborar amb aquest moviment.
Totes les notícies:
28/04/2025 - SOS Costa Brava lamenta la llicència a la pineda d'en Gori i l'alcalde diu que l'han donat a contracor
La plataforma SOS Costa Brava lamenta la decisió de l'Ajuntament de Palamós de donar llicència...
28/04/2025 - ERC i JuntsxCat, d'acord en allargar Enric Vincke fins al polígon de Sant Joan
El principal grup del govern municipal de Palamós, ERC, i el de Junts per Catalunya, en...
28/04/2025 - Som-hi qüestiona la gestió de Maria Puig (ERC) amb el nou contracte de residus
La portaveu de Som-hi per Palamós i Sant Joan, Teresa Ferrés, planteja a l'alcalde de Palamós...
28/04/2025 - Comencen les inscripcions del curs de noves tecnologies per a la gent gran
Des d'avui dilluns està oberta la inscripció pel curs avançat de noves tecnologies adreçat a la...
28/04/2025 - Restauren els 4 capgrossos de Palamós
L'Àrea de Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós ha encarregat a una empresa especialitzada la...