17/07/2023 Cultura - Jordi Rodríguez
Edi Pou i Mariona Naudin van passar la passada setmana pel 'Ple al 15'.
La Sala Petita de La Gorga, situada en el primer pis del centre cultural palamosí i que es va inaugurar el desembre del 2021, ofereix la possibilitat de fer residències artístiques. És el que han fet aquesta setmana passada Mariona Naudin i Edi Pou, que han disposat d'aquesta instal·lació per preparar el seu nou muntatge escènic. Es tracta de 'Songs for the bitch-witch women', una peça a cavall entre la performance, la música i el teatre.
Mariona Naudin és intèrpret, creadora i directora escènica. S'ha format a Espanya, Argentina i Alemanya i és llicenciada en Interpretació del Gest, a l'Institut del Teatre de Barcelona. Ha treballat amb coreògrafs i directors com Xavier Le Roy, Roger Bernat o Arantxa Martínez. El seu treball és heterogeni i abarca llenguatges com ara la dansa, el teatre documental o el de text. Les seves creacions es nodreixen de disciplines que també procedeixen de l'àmbit social i de les humanitats, com ara la història o l'antropologia. 'Songs for the bich-witch women' té el seu origen en la història d'Ana Orantes, una dona que va ser cremada viva pel seu marit, després que ella aparegués en un programa de televisió explicant tota una vida de maltractaments a mans d'ell. Escoltem Mariona Naudin, parlant en el programa de Ràdio Palamós 'Ple al 15'.
Precisament, en l'apartat musical és on té més a dir l'Edi Pou. Músic, periodista i activista cultural. Membre dels grups ZA! i Los Sara Fontan.
'Songs for the bitch-witch women' és una coproducció de la Fundació Joan Brossa, el Festival TNT i Espai Nyam Nyam. Ara continuarà el seu projecte de creació amb noves residències artístiques com la que acaba de fer a la Sala Petita del Teatre La Gorga de Palamós.