L'atenció primària va fer menys visites mèdiques l'any passat

29/07/2024 Societat - Jordi Rodríguez


El Centre d'Atenció Primària de Palamós, en una imatge d'arxiu.

El Centre d'Atenció Primària de Palamós, en una imatge d'arxiu.

Les 4 àrees bàsiques de salut que gestiona SSIBE al Baix Empordà van atendre al 2023 un 8 per cent menys de visites que en l'any anterior. Segons recull la memòria anual d'activitat de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, la davallada es va concentrar sobretot en les visites de medicina familiar i comunitària, un 7 per cent, i en menor mesura en les de ginecologia, amb el 3 per cent menys. Per contra, pediatria, infermeria familiar, pediàtrica i ginecològica, i odontologia, van incrementar els seus rangs d'actuació.

L'any passat es van fer més de 713.000 visites en el conjunt de les ABS de Palamós, Palafrugell, La Bisbal i Torroella de Montgrí. 366.000 van ser de medicina familiar i comunitària, amb una reducció del 7 per cent en relació al 2022. Sí que hi va haver, per contra, increments de les visites a pediatria, un 4 per cent, infermeria familiar, un 2 per cent, i infermeria pediàtrica, que es va enfilar un 33 per cent. També van pujar les visites a l'odontòleg d'atenció primària, en aquest cas d'un 10 per cent, i les d'infermeria ginecològica, de 17 punts. Les visites al ginecòleg, amb dades que en aquest cas també inclouen, l'ABS de Sant Feliu, que depèn de l'ICS, van caure d'un 3 per cent.
Els metges d'atenció primària van fer l'any passat més de 97.000 visites als centres de l'ABS Palamós. La davallada és del 13 per cent, quasi doblant la mitjana de la comarca.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...