L'Ajuntament prorroga el contracte de neteja fins al novembre

16/04/2025 Medi Ambient - Jordi Rodríguez


El Ple de l'Ajuntament de Palamós celebrat ahir. (Foto: Ajuntament de Palamós).

El Ple de l'Ajuntament de Palamós celebrat ahir. (Foto: Ajuntament de Palamós).

El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la pròrroga del contracte de gestió de residus, neteja viària i de platges, la cinquena que es fa des de la seva primera aprovació, l'any 2006. L'allargament serà en aquesta ocasió de 7 mesos, entre els dies 1 de maig i 30 de novembre. L'objectiu és la licitació propera del contracte nou, perquè estigui en vigor quan s'acabi aquest termini.

La pròrroga del contracte actual inclourà el lloguer de maquinària per valor de 280 mil euros. Especialment en camions de recollida de residus. Se'n llogaran 4 per 7 mesos, 2 per 4 mesos, i un camió més durant 2 mesos. La proposta va rebre el vistiplau del plenari amb els vots favorables dels socis de govern d'ERC i el PSC, i del grup de la CUP. Tal i com ja havia fet en declaracions a Ràdio Palamós, el portaveu dels cupaires, Alexan Weltz, va justificar així el seu vot.



La resta de l'oposició va votar contra l'allargament del contracte de residus. Junts per Catalunya va retreure al govern la lentitud del tràmit i el retard acumulat. Escoltem el seu portaveu, Raimon Trujillo.



Per la seva banda, la portaveu de Som-hi per Palamós i Sant Joan, Teresa Ferrés, va criticar que la despesa de neteja viària i recollida de deixalles s'hagi incrementat de 3 milions d'euros en els últims 5 anys, al seu criteri sense resultats positius. Demana que es faci una auditoria en aquest sentit i qualifica la pròrroga de pedaç.



La regidora d'ERC i responsable de Medi Ambient i Gestió de residus, Maria Puig, va respondre el principal grup de l'oposició assegurant que, fent el mateix, el servei cada any és més car. També va replicar que les millores introduïdes en les diferents pròrrogues s'han notat, i justifiquen l'increment de costos.



Al programa 'Preguntes', de Ràdio Palamós, aquest migdia també s'ha pronunciat sobre aquesta qüestió la portaveu del PSC, Raquel Gallego. La regidora i primera tinent d'alcalde considera que el servei de neteja ha millorat i també valora la dificultat de confeccionar un contracte d'aquesta dimensió.



El contracte de neteja i gestió de residus vigent a Palamós es va adjudicar a l'empresa Urbaser, per primera vegada, l'any 2006. Va durar 8 anys i el 2014 es va prorrogar per 8 més. Des d'aleshores s'ha anat allargant d'any en any, i ara es fa per 7 mesos més.



Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...